Izglasani kandidati za Nadzorni odbor „Hajduka“ i dugoročna pomoć KK „Split“
U nastavku 28. sjednice, splitski gradski vijećnici su donijeli niz odluka, među kojima su one vezane uz sport, pravo plodouživanja te imenovanja vodećih ljudi Muzeja Grada Splita i Gradske knjižnice Marka Marulića.
Pred sam početak rasprave po preostalom dnevnom redu gradonačelnik Ivo Baldasar je upoznao vijećnike s prispjelom tužbom banaka koje od grada traže 53 milijuna eura koje se odnose na financiranje izgradnje Spaladium arene, izgrađene 2009. godine za potrebe Svjetskog prvenstva u rukometu.
„Jučer na kraju radnog vremena poštom smo dobili tužbu, odnosno obavijest o podizanju tužbe od strane Bank Austria, odnosno UniCredit Banke i Erste banke kao glavnih kreditora u postupku gradnje Spaladium arene. Ukupna težina tužbenog zahtjeva je oko 53 milijuna eura“, rekao je gradonačelnik dodavši da nema potrebe za nikakvom panikom te da je riječ o arbitražnom postupku koji će se voditi u Zagrebu. „Nikakav bankrot ne dolazi u obzir, jer takvog tipa bankrota ne može niti biti s obzirom da postoje zakoni koji to sprječavaju. Postupak ne ide tako, niti su se banke tako postavile, nego se one i dalje vrlo korektno ponašaju“,, kazao je gradonačelnik te dodao da nije riječ ni o kakvom sukobu ili svađi s bankama, nego o postupku koji, „ako smo pametni može efikasno i brzo završiti“. Napomenuo je da je u pitanju specifičan te kompliciran i zahtjevan slučaj. Grad će morati odgovoriti na tužbu u roku 15 dana, a za sam postupak pred sudom Grad će angažirati odvjetnički ured u Zagrebu. Tužba je stigla i na adresu TPN Sportskog grad, koji je gradio arenu, a kojeg je osnovao konzorcij Dalekovod - Konstruktor – IGH, koji se ugovorom obavezao da će uz arenu izgraditi i toranj, čijim se korištenjem trebalo sufinancirati aktivnosti i troškove arene. Toranj, međutim nije nikada izgrađen.
Što se tiče Vlade RH, koja je plaćala pola iznosa za otplatu kredita, gradonačelnik je kazao kako ona nije izravno involvirana u ovaj postupak nego preko Grada. „Zato nisu oni tuženi nego smo mi tuženi. Kontaktirat ću Vladu, već sam razgovarao s Rokom Andričevićem. Vlada će pratiti situaciju. U rujnu ćemo imati tematsku sjednicu da raspravimo elemente tužbe. Jedna opcija je da idemo u nagodbu, a druga da idemo u proces. Bankrot ne dolazi u obzir, to su gluposti“, kazao je gradonačelnik. Predsjednik Gradskog vijeća Boris Ćurković je pojasnio da u slučaju izgubljenog spora nitko neće „sjesti“ Gradu na račun u punom iznosu. „Kad dođe ovrha, ovršni sudac određuje koliko je sredstava potrebno za dnevno funkcioniranje grada i to ne može nitko dirati“, rekao je predsjednik Ćurković.
Sjednica je potom nastavljena dvoipolsatnom raspravom o izboru kandidata za Nadzorni odbor HNK „Hajduk“. Naime, tijekom rasprave se ustanovilo da je dio kandidata naknadno, na poziv natječajnog Povjerenstva koje je provodilo izbore, dostavio dokumentaciju. Dio vijećnika, u prvom redu HDZ-a te Luka Podrug (HČSP) su tražili skidanje s liste tih kandidata, dok je predlagač, predsjednik Povjerenstva Tomislav Alujević Grgas istakao da je to tijelo jednoglasno donijelo odluke, izbori su provedeni, a da se nitko nije žalio te da smatra kako je cijeli postupak proveden legalno. U tome ga je podržao i dio vijećnika te sam gradonačelnik Baldasar. Na kraju je postignut kompromis. Vijećnici su glasanjem vratili prerogative gradonačelniku da on Skupštini „Hajduka“, koja se održava u subotu 18. srpnja, predloži kandidate za Nadzorni odbor, sedam članova koji će predstavljati grad. Vijećnici su glasanjem prihvatili i listu imena koje je predložio gradonačelnik kao svoju listu te sa 18 za i 11 suzdržanih prihvatili imena kandidata. Tako će na Skupštini za članove Nadzornog odbora, u ime grada, biti predloženi Ljubo Pavasović Visković, Denis Kosor, Nikica Krnić, Slaven Marasović, Ante Šalinović, Guste Santini i Anthony Marinov.
U nastavku su vijećnici sa 24 glasa za i dva suzdržana izglasali Ugovor o ulaganju u Košarkaški klub „Split“" s.d.d. u razdoblju od 2016. - 2019.. Riječ je o godišnjem davanju KK „Split“ u iznosu od 4,2 milijuna kuna. Od toga su dva milijuna kuna predviđena za rad omladinske škole, dok je preostali dio od 2,2 milijuna kuna za ulaganje u poslovanje kluba kroz dokapitalizaciju.
Vijećnici su sa 20 glasova za, 3 protiv i 3 suzdržana okončali priču o postupku vezanom za pravo plodouživanja na Turističkoj palači, odabravši kao najpovoljniju ponudu i prihvativši prijedlog ugovora o osnivanju prava plodouživanja sa rekonstrukcijom trgovačkog društva „Valleus“ d.o.o., Split, Velebitska 143 u iznosu 23.104.00 eura mjesečne naknade (bez PDV) odnosno, 6.931.200,00 eura naknade u narednih 25 godina (bez PDV). Slično, sa 22 glasa za, 3 protiv i jednim suzdržanim glasom prihvaćena je odluka o privođenju namjeni Gradskog akvarija ustupanjem prava plodouživanja akvarija na 20 godina pod uvjetima koji će se utvrditi javnim natječajem. Riječ je o dvokatnom kupališno - poslovnom kompleksu, ukupne korisne površine 1542,24 m2 u isključivom vlasništvu Grada. Namjena Gradskog akvarija je turističko-edukativna (minimalno 80% uređenog prostora, a ostatak sadržaja ugostiteljstvo, suvenirnice i slično) i u takvoj funkciji se daje na plodouživanje.
Na kraju dvodnevnog zasjedanja vijećnici su na prijedlog Upravnog vijeća Muzeja za ravnateljicu Muzeja Grada Splita imenovali Narcisu Bolšec Ferri, a na prijedlog Upravnog vijeća Gradske knjižnice „Marka Marulića“ za njenog ravnatelja imenovali su Dražena Šaškora.