Stanje sigurnosti u gradu Split je povoljno
Stanje sigurnosti u gradu Splitu prema pokazateljima i trendovima evidentiranih kaznenih djela u 2011. godini je povoljno. To je ocijenjeno na današnjoj sjednici Vijeća za provedbu programa prevencije kriminaliteta ...
... na području grada Splita. Ta ocjena je potkrijepljena i podacima prema kojima je broj djela protiv života i tijela, među koje spadaju ubojstva, s 110 u 2010. godini pao na 90 u prošloj. Također, broj provala je pao sa 597 na 538, a krađa sa 786 na 761, dok je broj imovinskih kaznenih djela sa 1637 smanjen na 1597. U porastu su djela dovođenja u opasnost (sa 13 na 15) te napadi na službenu osobu (s 6 na 10) i nasilničko ponašanje (s 14 na 27) te ostala djela nerazvrstana u navedene kategorije (s 871 na 925). U padu je i maloljetnička delikvencija, pri čemu je ustanovljeno da je za 6 posto manji broj prijavljenih maloljetnika (159/149), ali su isti počinili za 10 posto više djela (249/274).
Glede prometnih nesreća njihov broj je pao s 1932 na 1758, a ukupno je i manji broj teško i lakše tjelesno povrijeđenih (679/603), dok je poginulih nešto više (6/10). Pritom treba naglasiti da u najugroženiju kategoriju spadaju motociklisti i to uglavnom oni koji su već evidentirani kao kršitelji propisa. Broj djela zlouporabe opojnih droga je ostao isti, a u padu je broj prekršaja protiv javnog reda i mira (1172/1066). To se dovodi u vezu s nešto manjim brojem velikih javnih, pogotovo sportskih manifestacija. Evidentirano je značajno povećanje oštećivanja inventara i objekata školskih zgrada, posebno stakala. Pritom se to posebno odnosi na škole na Pujankama, Sućidru, Trsteniku i Mertojaku. Pri svemu tome treba navesti da je razriješenost djela porasla sa 69 na 71 posto.
Vijeće je pozitivno ocijenilo aktivnosti u prošloj godini. U prvom redu tu je Program prevencije zlouporabe opojnih droga i drugih sredstava ovisnosti, vandalizma i vršnjačkog nasilja te ostalih oblika rizičnog ponašanja, koji se provodio u 4. razredima osnovnih škola, a ove godine se nastavlja u 4. i 5. razredima, čime je obuhvaćeno 4500 djece. U tom smislu također, treba nastaviti s navedenim aktivnostima u osnovnim školama i organizaciji Sajma mogućnosti.
Uvođenje video nadzora u školama i nekim javnim površinama, kao primjerice kod Doma mladih pokazao je pozitivne efekte te je ocijenjeno da s tim aktivnostima treba nastaviti. Ocijenjeno je i da nije dovoljno zaživio rad vijeća po gradskim kotarevima te da u tom smislu treba poduzeti mjere za njihovo snažnije aktiviranje, kroz podršku i savjetovanje. Uz pozitivnu ocjenu projekta „Alkohol NE hvala“ rečeno je kako nije dostatno prezentirana javnosti. Vezano uz nastavak tog projekta izrađen je letak koji će se široko distribuirati, a pokrenut će se i postupak za izmjenu odluke o konzumiranju alkohola od strane maloljetnika. Jedna od važnijih tema s kojom se bavilo Vijeće prošle godine bilo je pitanje prevencije zlouporabe pirotehnike od strane maloljetnika kao i obiteljskim nasiljem kroz okrugli stol i javnu tribinu. Istaknut je i pozitivan učinak istraživanja i vrednovanja rada Vijeća od strane Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu što otvara podlogu za nove modele i načine rada.
Slijedom uspješne prezentacije aktivnosti Vijeća na Konferenciji o sigurnosti gradova u Zagrebu, ove godine će se održati prezentacija Vijeća na konferenciji sigurnih gradova u Solinu. U svibnju je planiran skup i aktivnosti na temu pripreme turističke sezone, odnosno prevencije kriminaliteta u sezoni, a trebala bi se dovršiti i brošura sa savjetima za samozaštitno ponašanje.
Temeljem izvještaja o stanju sigurnosti te analize dosadašnjih aktivnosti Vijeća odlučeno je da se podrži inicijativa za razmatranje mogućnosti otvaranja Odjela za dječju psihijatriju u Splitu. Također, da se održi okrugli stol na kojem bi se razmotrilo postupanje u kriznim situacijama kada su u pitanju maloljetnici i eventualno osnivanje kriznog centra za takve slučajeve za što su zaduženi konkretni članovi vijeća.
S obzirom na aktivnosti koje su obuhvaćene u radu Vijeća zaključeno je da je potrebno razmotriti učešće pojedinih članova koje u njemu predstavljaju institucije te da se sukladno tome utvrde pravci djelovanja i prioriteti, definiraju obaveze Vijeća odnosno njegovih članova te moguća promjena ili popuna sastava Vijeća sa predstavnicima drugih stručnih institucija ili nevladinih udruga prema prioritetima djelovanja.