20. siječnja 2016.

Otvorena izložba o spomeniku Grguru Ninskom u Splitu

Otvorena izložba o spomeniku Grguru Ninskom u Splitu

Pročelnik Službe za kulturu, umjetnost i staru gradsku jezgru Grada Splita, Siniša Kuko otvorio je danas u Galeriji Meštrović izložbu pod nazivom Ivan Meštrović: Spomenik Grguru Ninskom u Splitu.

2016_01_20_grgur.jpg Riječ je o spomeniku starohrvatskom biskupu Grguru Ninskom, najpoznatijem splitskom, ali i Meštrovićevom javnom spomeniku te najveći u Meštrovićevom opusu. Spomenik, izliven u bronci, visok je 7.58 metara, a prema autorovoj želji prvotno je, 1929. godine, postavljen na Peristilu Dioklecijanove palače. Spomenik su 1941. godine uklonili Talijani, a ponovo je postavljen 1954. godine sjeverno od Zlatnih vrata palače, na mjestu na kojem i danas stoji.
Ističući da je riječ o jednom od 4 – 5 najvažnijih kipova u Hrvatskoj, koji simbolizira borbu za nacionalni identitet, ali koji je i prepoznatljiva veduta grada, pročelnik Kuko je kazao kako su sve to bili motivi da se učini sve da se sačuva od propadanja i obnovi jedan tako važan spomenik. „Spomenik je danas sastavni dio identiteta grada. Oko Grgureva palca se razvila urbana legenda, a pokrenuta je i manifestacija 3 Grgura sa gradovima Ninom i Varaždinom. Cijeneći njegovu važnost grad je u obnovu je uložio onoliko stotina tisuća kuna koliko je spomenik visok. Uređen je i okolni prostor, a spomenik, kao i sjeverni dio palače su danas osvijetljeni“ kazao je pročelnik Kuko.Ističući paradigmatičnost  spomenika, kontroverze oko njegovog postavljanja, ravnateljica Galerije Meštrović Sandra Grčić Budimir, kustosica Maja Šeparović Palada te recenzentica izložbe Sandi Bulimbašič istakle su kako se neki izlošci prvi put prikazuju javnosti. Riječ je o arhitektonskim nacrtima, uz koje je izloženo pet skulptura – studija spomenika. U izložbenim prostoru Atelijera za modeliranje gline postavljen je Info pano, a paralelno se prikazuju dva filma; jedan Radovana Ivančevića iz 1976. godine u kojem se koriste i arhivski snimci iz 1929. godine te Dragana Đokića, koji je snimljen u današnje vrijeme uz korištenje drona. Uz zahvalu Renati Waldgoni, koja je osmislila izložbenu koncepciju te Rafaeli Dražić zaslužnoj za grafičko oblikovanje, one su se zahvalile muzejima gradova Iloka, Drniša i Splita te samom Gradu Splitu na pomoći u organiziranju izložbe, koja će biti otvorena do 20. veljače ove godine.

Povratak