01. kolovoza 2017.

Završila tematska sjednica Gradskog vijeća o požaru u Splitu

Završila tematska sjednica Gradskog vijeća o požaru u Splitu

Danas je održana tematska sjednica Gradskog vijeća Grada Splita na kojoj je usvojeno Izvješće sudionika u gašenju požara koji je 17. srpnja 2017. godine zahvatio područje grada Splita. Pružena je i usmena informacija o ostvarivanju prava na naknadu štete fizičkih i pravnih osoba pogođenih požarom, te usvojen prijedlog dopuna Odluke o komunalnom redu u cilju smanjenja rizika od nastanka požara.

2017_08_01_gv1.jpg Gradonačelnik Andro Krstulović Opara dao je osvrt na požar te se uvodno zahvalio svima koji su aktivno sudjelovali u gašenju požara. Gradonačelnik je izvijestio vijećnike da je 17. srpnja 2017. godine, ponedjeljak, primio pravodobnu informaciju o požaru, te da je u ranim jutarnjim satima zamjenik gradonačelnika Nino Vela otišao na požarom zahvaćeno područje, a po završetku sjednice Gradskog vijeća Grada Splita pridružuje mu se i osobno gradonačelnik. U popodnevnim satima zamjenik gradonačelnika Vela, naveo je gradonačelnik, stavlja Stožer civilne zaštite Grada Splita u pripravnost, a tijekom popodnevnih sati većina članova Stožera odlazi na požarište, gdje prate razvoj situacije.
„Grad Split i njegove službe dobro su se nosili s katastrofom i prijetnjom s kojom se teško mogu nositi veći i daleko bogatiji gradovi. Požar je ugašen bez ljudskih žrtava, no uz velike materijalne štete. Preliminarne procjene kazuju o štetama u iznosu od 30 milijuna kuna. Do današnjeg dana prijavljeno je 829 pojedinačnih šteta od čega se 80 posto odnosi na poljoprivredna dobra i šume u privatnom vlasništvu. Požar je zahvatio područje četiri grada“, ustvrdio je gradonačelnik Krstulović Opara istaknuvši kako je ovakve elementarne nepogode jako teško predvidjeti. Prema riječima gradonačelnika, za buduće razdoblje treba građanima ukazati na važnosti poštivanja komunalnog reda i važnost promjene odnosa prema okolišu. Kako je naveo, brojni divlji deponiji bili su opasnost za gasitelje požara koji se vrlo brzo širio i zbog zapuštenih parcela.
2017_08_01_gv2.jpgZamjenik gradonačelnika i načelnik Stožera civilne zaštite Grada Splita Nino Vela podnio je Gradskom vijeću Izvještaj o požaru. Okolnosti intenzivnog požara stavile su u prvi plan potrebu spašavanja ljudskih života, a tek potom spašavanje materijalnih dobara, naveo je zamjenik gradonačelnika kazavši kako je prvi dan požara ujedno bio i najteži dan. Prvog dana u prostorijama Državne uprave za zaštitu i spašavanje održana je zajednička sjednica Stožera civilne zaštite Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije, a građanima je, izvijestio je zamjenik gradonačelnika, upućen apel da smanje potrošnju vode i struje, spuste rolete, te da radi rasterećenja prometnica ne koriste automobile. Prema nalogu Stožera, stručna služba Grada Splita pripremila je evakuaciju građana sukladno Planu zaštite od požara i Operativnom planu za evakuaciju i zbrinjavanje turista na području grada. Zamjenik gradonačelnika naveo je kako je prihvat i smještaj evakuiranih osoba organiziran u Spaladium Areni, a u pripravnosti su kao mjesta prihvata bile i osnovne škole, te sportske dvorane.
Drugog dana požara, prema riječima zamjenika gradonačelnika, stanje na požarištima bilo je puno bolje uz dovoljan broj vatrogasaca, pripadnika Hrvatske vojske, Hrvatske gorske službe spašavanja, a angažiranje građana nije bilo potrebno. Dana 18. srpnja, u poslijepodnevnim satima, u prostorijama Državne uprave za zaštitu i spašavanje održana je sjednica užeg sastava Stožera civilne zaštite Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije, kojoj je prisustvovala predsjednica RH Kolinda Grabar Kitarović s predstavnicima Ministarstva obrane RH. Zamjenik gradonačelnika informirao je kako je drugog dana odlagalište na Karepovcu bilo sanirano,  izmjerena kvaliteta zraka oko odlagališta bila je u granicama normalnih vrijednosti, a tijekom noći i dana, 18. srpnja, odlagalište je zatrpano s 1200 metara kubičnih zemlje.
2017_08_01_gv3.jpgNakon izlaganja zamjenika gradonačelnika na red je došao izvještaj Ivana Kovačevića, zapovjednika Javne vatrogasne postrojbe Grada Splita koji je dao kronološki pregled angažmana vatrogasnih snaga. Bilo je angažirano  preko 760 vatrogasaca s 124 vozila, naveo je, između ostalog, zapovjednik JVP-a. Uslijedila je rasprava gradskih vijećnika, te izlaganja ostalih čelnika gradskih i javnih službi koje su sudjelovale u gašenju požara. Jasna Ninčević, ravnateljica Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije obavijestila je vijećnike o rezultatima mjerenja kvalitete zraka na Karepovcu naglasivši da su u razdoblju od 16. do 20. srpnja na mjernoj stanici zabilježene povećane vrijednosti toksičnih plinova, a što je zbog velike količine dime, kazala je, bilo očekivano. No, dodala je Ninčević, dobro je što nigdje nije evidentirana povećana koncentracija metala. Što se tiče analizirane vode s izvorišta Jadro i Žrnovnica, u vodi nije bilo dioksina i rezultati su dobri, izvijestila je. Miroslav Delić, direktor "Čistoće" izvijestio je da se mjerenja na Karepovcu provode već tri godine. Zamjenik ravnatelja KBC-a Split Julije Meštrović naveo je brojku od 39 ozlijeđenih osoba, od čega 12 vatrogasaca, a jedna je osoba zadobila teže ozlijede. Postavljeno je i vijećničko pitanje o zaštiti Park šume Marjan na koje je odgovorio ravnatelj JU Robert Koharević pojasnivši da se Marjan čuva i da je dobro zaštićen.
Na kraju rasprave gradonačelnik Krstulović Opara dao je rezime cijele rasprave poručivši  kako će se Akcijski plan protupožarne obrane Grada Splita izraditi po okončanju ovogodišnje protupožarne sezone temeljem finalnih izvještaja nadležnih službi, prvenstveno JVP Split.
Usvojeni je prijedlog Zaključka vijećnika Petra Škorića (HDZ) da se Gradsko vijeće zahvali svima koji su sudjelovali u gašenju požara, te se zadužuju gradonačelnik i stručne službe da izrade mjere prevencije i planove zaštite građana i njihove imovine. Također, usvojen je prijedlog Zaključka Ante Čikotića (MOST), uz dopunu Gorana Kotura (SDP),  u cilju poboljšanja protupožarne zaštite Park-šume Marjan i Marjanskog poluotoka kao područja od posebnog značaja za Grad Split, te da se otklone nedostatci postojeće hidrantske mreže u Park-šumi.
Filip Butorović, pročelnik Službe za mjesnu samoupravu, zaštitu i spašavanje dao je informaciju kako građani i pravne osobe koje su u požaru pretrpjeli materijalnu štetu prijavu iste mogu obaviti u svojim Gradskim kotarevima, a radi ostvarivanja prava na naknadu štete. Vijećnici su usvojili zaključak da se gradonačelniku i stručnim službama dostave sva mišljenja i prijedlozi vijećnika o Odluci o dopunama Odluke o komunalnom redu, a koja bi se usvojila u drugom čitanju.

Povratak