10. srpnja 2024.

Gradonačelnik Puljak predstavio Idejno prometno rješenje Istočne obale i najavio: "Kreće kampanja - Gradimo sve u šesnaest, od A do ŽNJ, od Aglomeracije do Žnjana: 16 dana - 16 projekata -

Prije dva dana rješenje smo predstavili resornom ministarstvu i Hrvatskim cestama. Pozitivno su na njega reagirali, sada slijedi formaliziranje i usuglašavanje daljnjih koraka. Vjerujem da ćemo uskoro partnerski krenuti s realizacijom, jer je ovaj projekt od vitalnog značaja i općeg interesa. Radili smo na njemu temeljito i tako ćemo pristupiti svim daljnim koracima do realizacije. Ona je kompleksna, zahtjeva rješavanje imovinsko-pravnih pitanja i niza drugih, ali vjerujem da će se sve to rješavati optimalnom dinamikom za ovako složene projekte. U konačnici ćemo dobiti kvalitetno rješenje za jedan od ključnih infrastrukturnih problema koji građane tišti godinama,” poručio je gradonačelnik Puljak.

Nakon studiozne stručne analize, najbolje rješenje primjenjivo u okvirima važećeg Generalnog urbanističkog plana (GUP-a) medijima je prezentirao prof. Dražen Cvitanić s Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije.

Evo koje su glavne odrednice odrednice projekta koji će riješiti prometnu infrastrukturu istočne obale splitske Gradske luke!

Područje obuhvata: Projekt uključuje Zvonimirovu ulicu, Bijankinijevu ulicu, Pojišansku ulicu, Gat Svetog Duje, Obalu kneza Domagoja, Zlodrinu poljanu, Ulicu Majstora Radovana i Ulicu Svetog Petra starog, dio Trga Mihovila Pavlinovića te Bregovitu ulicu. Također, obuhvaćeno je i raskrižje Zagrebačke ulice i Poljane kneza Trpimira.

 

Ciljevi projekta:

  • Razdvajanje tranzitnog prometa (luka – otoci) od javnog gradskog prijevoza.
  • Integracija svih modaliteta prometa: motorni promet, pješački i biciklistički promet te javni prijevoz (autobusni i željeznički)
  • Povećanje funkcionalnosti i sigurnosti: Izgradnja dvoetažnih prometnica, servisnih prometnica i kružnih tokova.

Ključne karakteristike:

  • Dvoetažni prometni objekt: Od Ulice kralja Zvonimira do Gata Svetog Duje, dužine 410 m, s nagibima od 1% do 6%.
  • Nadvožnjaci i podvožnjaci: Nadvožnjak iznad Pojišanske ulice, silazni krak u Pojišansku ulicu, nadvožnjak u zoni autobusnog terminala i podvožnjak do Obale kneza Domagoja.
  • Pješačka i biciklistička infrastruktura: Pješačke staze, biciklističke staze te pješački hodnici.
  • Garažni kapaciteti: Dva garažna ulaza sa ukupnim kapacitetom od oko 1000 parkirnih mjesta.
  • Poboljšanje prometne regulacije: Nova raskrižja s kružnim tokovima i semaforskim uređajima.

Prednosti projekta:

  • Smanjenje prometnih gužvi: Uvođenje dodatnih prometnih traka i racionalizacija prometnih tokova.
  • Povećanje sigurnosti: Bolja regulacija prometa, odvajanje različitih modaliteta i smanjenje konfliktnih točaka.
  • Ekološka održivost: Smanjenje CO2 otiska, ozelenjavanje površina i podrška održivoj urbanoj mobilnosti.

Ovaj projekt značajno će unaprijediti kvalitetu života građana Splita, omogućiti lakšu dostupnost lučkog područja i povećati sigurnost svih sudionika u prometu.

Budite s nama u praćenju napretka ovog izuzetnog projekta koji će Splitsku Gradsku luku učiniti modernim prometnim čvorištem!

***Detalje Idejnog prometnog rješenja Istočne obale i prezentaciju pogledajte u dokumentima u prilogu

Povratak