“Prije dva dana rješenje smo predstavili resornom ministarstvu i Hrvatskim cestama. Pozitivno su na njega reagirali, sada slijedi formaliziranje i usuglašavanje daljnjih koraka. Vjerujem da ćemo uskoro partnerski krenuti s realizacijom, jer je ovaj projekt od vitalnog značaja i općeg interesa. Radili smo na njemu temeljito i tako ćemo pristupiti svim daljnim koracima do realizacije. Ona je kompleksna, zahtjeva rješavanje imovinsko-pravnih pitanja i niza drugih, ali vjerujem da će se sve to rješavati optimalnom dinamikom za ovako složene projekte. U konačnici ćemo dobiti kvalitetno rješenje za jedan od ključnih infrastrukturnih problema koji građane tišti godinama️,” poručio je gradonačelnik Puljak.
Nakon studiozne stručne analize, najbolje rješenje primjenjivo u okvirima važećeg Generalnog urbanističkog plana (GUP-a) medijima je prezentirao prof. Dražen Cvitanić s Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije.
Evo koje su glavne odrednice odrednice projekta koji će riješiti prometnu infrastrukturu istočne obale splitske Gradske luke!
Područje obuhvata: Projekt uključuje Zvonimirovu ulicu, Bijankinijevu ulicu, Pojišansku ulicu, Gat Svetog Duje, Obalu kneza Domagoja, Zlodrinu poljanu, Ulicu Majstora Radovana i Ulicu Svetog Petra starog, dio Trga Mihovila Pavlinovića te Bregovitu ulicu. Također, obuhvaćeno je i raskrižje Zagrebačke ulice i Poljane kneza Trpimira.
Ciljevi projekta:
- Razdvajanje tranzitnog prometa (luka – otoci) od javnog gradskog prijevoza.
- Integracija svih modaliteta prometa: motorni promet, pješački i biciklistički promet te javni prijevoz (autobusni i željeznički)
- Povećanje funkcionalnosti i sigurnosti: Izgradnja dvoetažnih prometnica, servisnih prometnica i kružnih tokova.
Ključne karakteristike:
- Dvoetažni prometni objekt: Od Ulice kralja Zvonimira do Gata Svetog Duje, dužine 410 m, s nagibima od 1% do 6%.
- Nadvožnjaci i podvožnjaci: Nadvožnjak iznad Pojišanske ulice, silazni krak u Pojišansku ulicu, nadvožnjak u zoni autobusnog terminala i podvožnjak do Obale kneza Domagoja.
- Pješačka i biciklistička infrastruktura: Pješačke staze, biciklističke staze te pješački hodnici.
- Garažni kapaciteti: Dva garažna ulaza sa ukupnim kapacitetom od oko 1000 parkirnih mjesta.
- Poboljšanje prometne regulacije: Nova raskrižja s kružnim tokovima i semaforskim uređajima.
Prednosti projekta:
- Smanjenje prometnih gužvi: Uvođenje dodatnih prometnih traka i racionalizacija prometnih tokova.
- Povećanje sigurnosti: Bolja regulacija prometa, odvajanje različitih modaliteta i smanjenje konfliktnih točaka.
- Ekološka održivost: Smanjenje CO2 otiska, ozelenjavanje površina i podrška održivoj urbanoj mobilnosti.
Ovaj projekt značajno će unaprijediti kvalitetu života građana Splita, omogućiti lakšu dostupnost lučkog područja i povećati sigurnost svih sudionika u prometu.
Budite s nama u praćenju napretka ovog izuzetnog projekta koji će Splitsku Gradsku luku učiniti modernim prometnim čvorištem!
***Detalje Idejnog prometnog rješenja Istočne obale i prezentaciju pogledajte u dokumentima u prilogu