02. veljače 2017.

Osnovana Osnovna škola „Žnjan – Pazdigrad“

Osnovana Osnovna škola „Žnjan – Pazdigrad“

Splitski gradski vijećnici su u sklopu prve tematske točke dnevnog reda današnje,39. sjednice Gradskog vijeća donijeli odluku o osnivanju Osnovne škole „Žnjan – Pazdigrad“, sa sjedištem na adresi Pazdigradska ulica 1.

2017_02_02_gv-1.jpg Kako je uvodno obrazloženo riječ je o školi na području Gradskog kotara Žnjan, u kojem nema osnovne škole zbog čega oko 500 učenika osnovnoškolskog uzrasta sa tog područja pohađa nastavu u tri obližnje osnovne škole: OŠ „Mertojak“, OŠ „Trstenik“ i OŠ „Split 3“, od kojih OŠ „Mertojak“ radi čak u tri smjene. Pritom se učenici na nastavu u te škole organizirano prevoze, a troškove prijevoza financira Grad Split sredstvima iz gradskog proračuna.

U travnju 2015. godine uvođenjem odabranog izvođača radova u posao, započeli su radovi na izgradnji škole, a koji će, po riječima zamjenice gradonačelnika Aide Batarelo, biti gotovi na vrijeme, jer je izgradnja škole na Pazdigradu prioritetni kapitalni projekt Grada Splita, čija realizacija neće doći u pitanje. Naime, iako je, prema ugovoru škola trebala biti završena 7. veljače ove godine, zbog objektivnih okolnosti je rok produžen do 15. lipnja. Ipak, za privremenog ravnatelja imenovana je Antonela Petrić, ravnateljica OŠ „Trstenik“, s obzirom da većina djece s područja Žnjana nastavu pohađa u toj školi, a dio učitelja iz te škole će zbog prelaska učenika nje u novu školu postati organizacijski višak te će kao takvi postati dio zaposleničke strukture u novoj školi. Upis učenika u prve razrede osnovnih škola pa tako i u novu školu očekuje se u ožujku ili travnju. Odluku o osnivanju škole vijećnici su ocijenili povijesnom za grad Split.2017_02_02_gv-2.jpg Naime, ovo je prva škola koja se gradi, odnosno koja će biti izgrađena u Splitu od neovisnosti Republike Hrvatske. Osim vijećničkih pitanja, koja su uglavnom protekla u političkim prepucavanjima, veliku polemiku je izazvala Informacija o Postupcima vezanim za status i funkcioniranje društva Sportski grad TPN d.o.o. Split, kojem naslovu točke dnevnog reda je na traženje Srđana Gjurkovića dodano da se raspravlja i o arbitražnom postupku kao i o rješenju arbitraže, koje je inače podijeljeno vijećnicima na početku sjednice. Nakon iscrpljujuće rasprave u kojoj se u više navrata ponovila kronologija cijelog slučaja, od trenutka donošenja odluke da se ide u gradnju kompleksa u Lori, formiranja posebnog poduzeća i davanja prava gradnje od strane države, vijećnici su bez konkretnih zaključaka prihvatili informaciju koju im je dao gradonačelnik Ivo Baldasar. Ipak, u raspravi se većina vijećnika suglasila da se rješenje iz postojeće situacije traži u nastavljanju razgovora sa bankama te u pojačanom traženju uključivanja države u rješavanje spora. Dio vijećnika je upozorio na potrebu nastavljanja traženja strateškog partnera, a gradonačelnik Baldasar je upozorio da se pribojava prelaska rješavanja slučaja na međunarodne instance – konkretno u Beč, što bi, po njegovim riječima iziskivalo ogromne financijske izdatke.

U nastavku sjednice izvjestitelj Hrvoje Akrap, pročelnik Službe za sport i sportsku infrastrukturu  izložio je vijećnicima Prijedlog zaključka o davanju preporuke gradonačelniku u svezi usvajanja Statuta o izmjenama i dopunama Statuta NK „Hajduk“.
Vijećnik Luka Podrug (HČSP) u svom izlaganju apelirao je da sve odluke oko izmjene Statuta „Hajduka“ moraju donositi u skladu sa zakonom. Podrugu je, kako je naveo neprihvatljivo da „Naš Hajduk“ na neodređeno vrijeme imenuje članove Nadzornog odbora jednog nogometnog kluba, sportskog trgovačkog društva.  Srđan Gjurković (HNS) u raspravi je naveo kako je odvajanje prava vlasništva od prava upravljanja u skladu sa svim zakonima RH.
Ivan Rilov, tajnik Udruge „Naš Hajduk“ ustvrdio je kako su predložene izmjene Statuta  sigurnost na duže staze zbog realizacije projekta. Slaven Marasović, predsjednik NO „Hajduka“ odgovorio je na nekoliko pitanja vijećnika. Kazao je kako u NO „Hajduka“ nemaju ništa protiv da članovi Udruge „Naš Hajduk“ izraze mišljenje o budućim kandidatima za člana NO. Završnu riječ dao je izvjestitelj Akrap ustvrdivši kako o zakonitosti predložene izmjene Statuta relevantan stav može dati samo nadležni Trgovački sud u Splitu. Vijećnici su, nakon usvojenog amandmana, usvojili ovu točku dnevnog reda.

U nastavku sjednice Gradskog vijeća usvojen je Prijedlog pravilnika o provedbi postupaka jednostavne nabave. Također, vijećnici su jednoglasno usvojili i slijedeće dvije točke: Prijedlog zaključka o odricanju prava prvokupa za čest.zem. 8166/1, čest.zem. 8166/3 i čest.zem. 8166/4 Z.U 16375 sve K.O.Split, u naravi zgrada i zemljište u Splitu na adresi Meštrovićevo šetalište 33., te Prijedlog zaključka o odricanju prava prvokupa za 133/162 dijela čest.zgr. 302/2 Z.U. 3448 K.O. Split, u naravi stan površine 133,43 metra kvadratna na prizemlju I., II., III katu i potkrovlju zgrade u Splitu na adresi Matoševa 1.

O sanaciji odlagališta otpada Karepovac izvijestio je Pave Zaninović, pomoćnik pročelnika Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo i redarstvo kazavši kako na samom odlagalištu ima još prostora dovoljnog za slijedećih godinu i pol dana odlaganja otpada. Ova točka dnevnog reda uvedena je na zahtjev vijećnice Ljubice Vrdoljak(HDZ).
Zaninović je vijećnicima pojasnio kako je stupio je na snagu novi Zakon o javnoj nabavi, pa je potrebno natječaj za izbor izvođača radova mehaničko-biološke sanacije uskladiti sa novim zakonom. Zahtjev je prema Gradu Splitu, pojasnio je pomoćnik pročelnika, da se izgradi sortirnica i kompostana. Također, pomoćnik pročelnika je izvijestio kako će se napraviti sanitarna deponija, te time zadovoljiti potreba za odlaganje otpada  u slijedećih sedam godina, a što je, kako je rekao, rok u kojem će centar u Lećevici biti gotov.

Gradonačelnik Ivo Baldasar kazao je kako je preostalo još svega dvije do tri privatne parcele za otkup, nakon čeka bi se mogao raspisati javni natječaj za izvođača radova mehaničko-biološke sanacije. Gradonačelnik Baldasar je rekao da je na zadnjem sastanku s ministrom okoliša Slavnom Dobrovićem rečeno da ako se ne ispune novi zahtjevi, resorno ministarstvo ne može se aplicirati na EU fondove.
Nakon rasprave usvojen je zaključka po kojem se ide u žurno dobivanje odobrenja od Fonda za zaštitu okoliša za početak sanacije Karepovca, a ukoliko odobrenje u roku od 7 dana izostane Grad samostalno raspisuje natječaj za radove sanacije. Također, u zaključku stoji da se će se gradski planovi za gospodarenjem otpadom uskladiti sa državnim planovima gospodarenja otpadom.

Usvojena je i zadnja točka dnevnog reda  o davanju suglasnosti za odabir izvođača radova na stambenom objektu za hrvatske ratne vojne invalide i članove obitelji smrtno stradalog branitelja, a nakon što se usvoji proračun za 2017. godinu.

Povratak