11. listopada 2016.

Priopćenje gradonačelnika Baldasara o zapošljavanju u Banovini

Priopćenje gradonačelnika Baldasara o zapošljavanju u Banovini

U cilju točnog informiranja javnosti, a obzirom na niz različitih interpretacija i spekulacija vezano za uvijek aktualne teme zapošljavanje u Gradskoj upravi i izdvajanju za plaće službenika i namještenika, želimo ukazati na sljedeće činjenice.

2014_03_15_Banovina_01.jpg Naime, u aktualnom mandatu broj zaposlenika u Gradskoj upravi sa zatečena 435 zaposlenika povećao se (s današnjim danom) na 464. U tom povećanju od 29 zaposlenika, 15 ih je primljeno na osnovi zakonske obaveze u Pododsjeku za novoosnovano prometno redarstvo, a ostatak se odnosi na poslove legalizacije.
Do konca tekuće godine ta će se brojka smanjiti za 36 zaposlenika, od kojih neki odlaze u mirovinu a nekima prestaje radni odnos na određeno vrijeme (služba za graditeljstvo).

Nakon raspisanih natječaja, od kojih 6 na neodređeno vrijeme, određenih prema nužnim potrebama službi i procjenama pročelnika, 13  na određeno vrijeme na poslovima legalizacije i EU fondova, te 1. vježbeničko mjesto u prometnom redarstvu, ukupan broj zaposlenika će biti + 12 u odnosu na zatečeno stanje.
Istekom ugovora na određeno vrijeme, mandat aktualne Gradske vlasti završit će s maksimalnim povećanjem od 3 zaposlenika, s mogućnošću da povećanja uopće ne bude.
„Promatrati brojke izvan realnog konteksta i tumačiti ih politikantski, izvan stvarnog uvida u stanje, može biti pokušaj da se diskreditira mene kao gradonačelnika, ali se zapravo radi o čistom populizmu koji šteti Gradu kao instituciji. Gradska uprava ne 'gomila' zaposlenike, već je živo tkivo koje mora funkcionirati, a kraj mandata će pokazati da sam ispunio ono što sam govorio. Broj zaposlenika neće se povećati niti će proračun patiti“, rekao je na ovu temu gradonačelnik Baldasar.

Također, u javnosti aktualna tema o zahtjevu za smanjenjem mase plaća zaposlenika iz prihoda gradskih i županijskih proračuna s 20 na 15 posto, otvorila je temu koja različito dotiče jedinice lokalne i područne samouprave, a u odnosu na Grad Split situacija je kako slijedi: 
Sukladno Zakonu o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi u 2015. godini osnovica za izračun postotka udjela mase plaća zaposlenih u Gradskoj upravi iznosila je 618.275.693 kune, a istovremeno smo za bruto plaće zaposlenih potrošili 58.990.963 kune, što znači da je udio plaća bio 9,54% (po važećem zakonu dozvoljeno je 20%).

Masa bruto sredstava za plaće u Gradskoj upravi po godinama je bila sljedeća:

2013. godina…………………………..53.740.969  kn
2014.godina…………………………….58.779.136  kn
2015. godina……………………………58.990.963  kn
Plan za 2016. godinu………………60.382.824  kn 
 
Napominjemo da je  povećanja mase sredstava nakon 2013. godine  rezultat novozaposlenih na poslovima legalizacija i prometnog redarstva, kao i povećanja doprinosa za zdravstvo na plaće. Dio povećanja se odnosi i na godišnje povećanja plaća za minuli rad zaposlenika.

U svakom slučaju, Grad Split je daleko ispod zakonski dopuštenog postotka udjela mase plaća. 
„Iako su nas 'zakačile' sve moguće zakonske inicijative, koje samo smanjuju financijsku snagu jedinicama lokalne samouprave, da ne govorimo o milijunima naslijeđenih i podmirenih dugova, Grad Split je jedan od financijski najstabilnijih gradova u Državi koji uredno podmiruje svoje obaveze. 
Napomenut ću i da Grad Split ima najmanji prirez od svih većih gradova u Hrvatskoj.

Spomenuta nas inicijativa ne zabrinjava, ali bismo puno radije voljeli vidjeti agilnost u uključenju lokalnih čelnika u prijedloge kako zakonski ojačati gradove, osobito velike, kako doprinijeti funkcionalnosti rada i decentralizaciji. To su stvarni problemi koje bi nova Vlada trebala staviti u prioritete ukoliko im je do dobrobiti razvoja lokalnih sredina, a time i RH u cjelini“, smatra gradonačelnik Baldasar.

Povratak