26. siječnja 2015.

„Promet“ bi trebao dobiti 30-tak novih autobusa

„Promet“ bi trebao dobiti 30-tak novih autobusa

Predstavnici Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i „Prometa“ d.o.o. te Grada Splita danas su potpisali Mandatno pismo, čime su započeli pripremu projekta financiranja kupnje novih autobusa.

2015_01_26_Potpisivanje_01.jpg Riječ je o projektu koji će biti ukupno „težak“ oko 10 milijuna eura, od kojih će 515.000 eura Split i „Promet“ dobiti bespovratno, a koristit će se, između ostalog, za izradu Studije održivog razvoja javnog gradskog prijevoza i projektne dokumentacije potrebne za kupnju vozila. Kako je izjavio splitski gradonačelnik Ivo Baldasar, koji je svoj potpis stavio u funkciji svjedoka, riječ je o vrlo povoljnom financijskom aranžmanu. Naime, kredit će biti desetogodišnji, uz kamatu, koja će po procjenama biti znatno manja od 4 posto te uz dvije godine počeka. Napominjući da u ovako teškoj situaciji u kojoj se nalazi „Promet“, nije lako ostvariti povoljan kreditni aranžman, pri čemu grad dobiva i 515 000 eura bespovratnih sredstava, gradonačelnik je istaknuo kako je riječ o izravnoj pomoći EBRD-a u restrukturiranju „Prometa“. „Iz predočenih uvjeta je očito da EBRD u ovaj posao ulazi kao partner. Grad neće biti jamac, nego će EBRD imati hipoteku na autobusima koji će biti kupljeni. Stoga smo im iznimno zahvalni, jer se iz toga vidi da ova nabavka nije od danas do sutra“, kazao je gradonačelnik Baldasar najavivši da bi se ugovor o kreditu trebao potpisati poslije 30. lipnja ove godine, kada se dobiju rezultati studija, dok će otprilike u to vrijeme stići i prvi autobusi.
2015_01_26_Potpisivanje_02.jpgDirektorica EBRD-a za Hrvatsku Vedrana Jelušić Kašić, kaže da je Split zbog svog turističkog značaja posljednjih godina prepoznat kao partner EBRD-a te da se nada kako je ovo tek početak suradnje. „U „Prometu“ smo prepoznali dugoročnog partnera. Program nabavke autobusa u suradnji s „Prometom“ pripremit ćemo u idućih pet mjeseci. Međutim, riječ je o širem projektu od same nabavke autobusa, koji uključuje i program restrukturiranja i unaprjeđenje operativne efikasnosti poduzeća, koja bi se trebala provesti u prve dvije godine aranžmana, upravo u vrijeme počeka otplate kredita“, kazala je čelnica EBRD-a za Hrvatsku. Kredit će se pak otplaćivati iz tekućeg poslovanja „Prometa“.
Direktor „Prometa“ Edo Meštanek je pak najavio da će za nekoliko dana biti završen posao specifikacije broja i tipa vozila koji su potrebni, ali da se već sada može reći da je riječ o 30-ak autobusa, napomenuvši da su u sadašnjem voznom parku najstariji i najistrošeniji zglobni autobusi.

Povratak