Gradonačelnik Baldasar je protiv ukidanja Regionalne jedinice HŽ-a u Splitu

Gradonačelnik Baldasar je protiv ukidanja Regionalne jedinice HŽ-a u Splitu

Splitski gradonačelnik Ivo Baldasar dao je danas snažnu podršku sindikatima na Hrvatskoj željeznici usprotivivši se zajedno s njima ukidanju Regionalne jedinice Hrvatskih željeznica u Splitu.

2014_03_06_Zeljeznice_01.jpg Naime, predsjednici Sindikata hrvatskih željezničara i Sindikata željezničara Hrvatske Ivan Forgač i Zoran Maršić su na današnjoj konferenciji za novinare, održanoj na Željezničkom kolodvoru u Splitu, ocijenili sramotnom odluku uprave HŽ-a Putničkog prijevoza o gašenju splitske Regionalne jedinice, jer se time marginaliziraju Dalmacija i Split, kao drugi grad po veličini u Hrvatskoj. U tom kontekstu su izrazili nadu da će se i lokalna samouprava oduprijeti daljnjoj marginalizaciji željeznice u Dalmaciji.

Gradonačelnik Baldasar je kazao da je iznenađen vijestima o ukidanju Regionalne jedinice, jer je prije nepunih mjesec dana s direktorima HŽ-a razgovarao o poboljšanju putničkog prijevoza prema Splitu. „Nema ni mjesec dana da su direktori HŽ Prijevoza iz Zagreba i Splita bili kod mene u službenom posjetu. Pritom su iznijeli niz planova, ideja, mogućnosti te od nas tražili podršku. Rekli smo da ćemo ih podržati, osim financijski, jer novca nemamo. Zaključeno je da svi zajedno moramo raditi na tome da se poboljša putnički prijevoz prema Splitu“, rekao je gradonačelnik Baldasar, dodavši da bi bilo normalno da su upozorili kako imaju problema i da treba sjesti i razgovarati. „Ovo ukidanje znači i gašenje radnih mjesta. Pitam dokle tako. Očekujem da se ovdje sačuvaju radna mjesta. Mislim da zajednički nešto trebamo poduzeti“, rekao je splitski gradonačelnik, podsjetivši da je „splitska stanica bitna, jer postoji ideja o izgradnji istočne obale“, a planira se i splitska podzemna željeznica. U tom smislu je istakao da je već telefonski razgovarao s ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišom Hajdaš Dončićem, koji mu je obećao da će u vezi ovog problema razgovarati s upravom HŽ-a.

Predstavnici sindikata ističu da odluka o ukidanju Regionalne jedinice nema poslovnog rezona, jer su Split i Dalmacija preveliko područje da bi se posao mogao voditi iz Rijeke, kojoj bi RJ u Splitu trebala biti pripojena. Oni smatraju da je ta odluka motivirana daljnjim zatvaranjem veza i ukidanjem radnih mjesta pa su naveli kako je samo u HŽ Cargu na području Knina, Zadra i Splita već ugašeno 50 radnih mjesta, a u HŽ Putničkom prijevozu u Pločama, Zadru, Šibeniku, Kninu i Splitu još 28 te da je to samo početak. Inače, RJ Split ima 170 zaposlenika, a prometuje u nekoliko županija na 460 kilometara dugoj dionici, u Dubrovačko-neretvanskoj, Splitsko-dalmatinskoj, Šibensko-kninskoj, Zadarskoj i Ličko-senjskoj županiji.