Ministrica graditeljstva i prostornog uređenja Anka Mrak Taritaš posjetila splitsku Gradsku upravu

Ministrica graditeljstva i prostornog uređenja Anka Mrak Taritaš posjetila splitsku Gradsku upravu

Ministrica graditeljstva i prostornog uređenja Anka Mrak Taritaš posjetila je danas splitsku Gradsku upravu gdje je razgovarala s gradonačelnikom Ivom Bladasarom i njegovim suradnicima te obišla Upravni odjel za prostorno uređenje i graditeljstvo.

2015_05_27_mrak-taritas.jpg Kako je kazala ministrica osnovni motiv dolaska je bio uvid u tijek provedbe projekta e-dozvola, kao najvažnijeg projekta Ministarstva te obilazak ureda da se vidi na koje probleme se nailazi u praksi, kako bi se standardizirali postupci da bi se krenulo u novi razvojni ciklus.
„E-dozvole nisu samo zbog bržeg izdavanja, nego i zbog transparentnosti cijelog sustava. Namjerno obilazimo urede koji su krenuli ranije i one koji su krenuli kasnije. Ured u Splitu je krenuo s Novom godinom i iz podataka se vidi da cijeli ured radi u sustavu e-dozvola. U razdoblju od 1. ožujka do 15. svibnja zaprimljena su 524 zahtjeva, a riješeno ih je 408. To nisu bili predmeti jednake težine, ali su se u prosjeku rješavali u roku od četiri dana. Iz toga je očito da se Ured u potpunosti pripremio za e-dozvole, iako se među zadnjima uključio. To je ohrabrujuće, jer smo mi svi u funkciji građana pa će Splićani svoje dozvole moći dobiti brže i time smo svi mi opravdali svoje funkcije“, kazala je ministrica Mrak Taritaš, dodavši da se postupak u županiji vodi „sporije i traljavije“, odnosno „znatno lošije“, rekavši da je to tek na razini jedne trećine onoga što je uradio Split. 2015_05_27_mrak-taritas-2.jpgOna je naglasila i da dobivanje građevinske dozvole nije uvjetovano plaćanjem komunalnog i vodnog doprinosa. Što se tiče privatnih investicija koje nisu završene, a svojim izgledom narušavaju vizuru grada, ministrica je najavila donošenje zakonskih odredbi temeljem kojih bi vlasnici takvih objekata plaćali povećanu komunalnu naknadu. Gradonačelnik Baldasar je osvrčući se na pohvale ministrice vezane za rad na e-dozvolama kazao da je riječ o jednoj od većih službi u Gradskoj upravi, koja je baš zbog legalizacija početkom ove godine pojačana s 20 novih službenika. „Postigli smo dobre rezultate. Iznimno sam zadovoljan radom te službe i njenim pročelnikom Teom Vojkovićem. Od 13.600 zaprimljenih predmeta riješili smo 53 posto. Oko 650 predmeta smo na početku proslijedili u Ministarstvo, a još je samo oko 1500 onih čiju obradu nismo započeli. Plan je pak da do kraja ovog mjeseca počne obrada svih predmeta, tako da do kraja godine završimo svih preostalih oko 5500 predmeta“, kazao je gradonačelnik Baldasar.