Obilazak trase buduće moderne željeznice od Splita do Resnika
U sklopu priprema za realizaciju projekta željezničke pruge koja bi splitsku Trajektnu luku povezala sa zračnom lukom u Resniku, danas je gradonačelnik Andro Krstulović Opara sa suradnicima te predstavnicima HŽ-a, gradova Solina, Kaštela i Trogira, Županije splitsko-dalmatinske i Ministarstva mora, pomorstva i infrastrukture obišao trasu buduće brze gradske željeznice.
Uoči radnog obilaska, na početnoj stanici splitske pruge - Željezničkom kolodvoru, u izjavi za medije splitski je gradonačelnik poručio kako današnji događaj nipošto nije promotivna šetnja ili parada, nego radni sastanak u vagonu kako bi se utvrdilo ono što je po tom pitanju naglašeno za sjednici Vlade RH u Splitu.
„Krećemo dalje prema cilju, a to je gradska željeznica koja spaja dvije najvažnije luke u ovom dijelu hrvatskog Juga. Prošle godine Zračna luka „Split“ zabilježila je 3 milijuna putnika, a Trajektna luka oko 5 i pol milijuna putnika. Dakle, između dvije luke, zračne i pomorske, na 26 kilometara pruge i prostora nekoliko gradova; Trogira, Kaštela, Solina i Splita s aglomeracijom od preko 350 tisuća ljudi koji zaslužuju kvalitetniji prijevoz“, kazao je gradonačelnik. Dodao je i kako u budućnosti, s realizacijom cjelokupnog projekta nove pruge i izgradnjom kolodvora u Kopilici, vlakovi neće prestati dolaziti na postojeći kolodvor. „Dolazit će, ali u manjem opsegu. Međutim, za intenzivniji i kvalitetniji promet na našim kolodvorima trebamo željeznicu koja dolazi ne samo iz zračne luke nego i iz Europe. Ovdje zapravo govorimo o željeznici na hrvatskom Jugu, a ne samo o gradskoj željeznici. Na zadnjem sastanku s premijerom i resornim ministrom razgovarali smo i o modernizaciji pruge prema Zagrebu. Jutros je kod mene bio gradonačelnik Zadra, a svi znamo da u Zadar željeznica više ne dolazi i upravo zbog spoja koji nam nedostaje do Zagreba“, kazao je, među ostalim, gradonačelnik Krstulović Opara.
„Ovo je ozbiljan posao koji će trajati dugo. No, ako nismo odlučni i suglasni, nećemo postići ništa. Suglasje oko gradske željeznice do splitske zračne luke itekako postoji“, podvukao je gradonačelnik. Državni tajnik za infrastrukturu Tomislav Mihotić istaknuo je kako je cilj sastanaka neposredan obilazak postojeće i buduće infrastrukture. Gradsku željeznicu, prema riječima tajnika Mihotića, moguće je realizirati u bliskoj suradnji resornog ministarstva, HŽ-a i lokalne zajednice te je današnji sastanak veliki korak u daljnjem razvoju projekta. Nikolina Brnjac, državna tajnica za promet izrazila je zadovoljstvo pripremama za ulaganje u gradsku željezničku infrastrukturu i što je inicijativa došla upravo iz Splita. Tijekom obilaska željezničke pruge na trasi od Splita do Labina, sudionici radnog sastanka su se na “licu mjesta“ upoznali s trenutnim stanjem pruge, pružnog pojasa i prateće infrastrukture.