Okrugli stol o prometu za vrijeme sezone

Okrugli stol o prometu za vrijeme sezone

U organizaciji Slobodne Dalmacije, danas je u prostorijama Hrvatske gospodarske komore u Splitu održan okrugli stol na temu: „Ljetni prometni izazovi u turističkim gradovima“.

2018_07_11_HGK - 01.jpg Na raspravi su sudjelovali svi relevantni, nadležni dionici, na čelu s ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem, a u ime Grada Splita doprinos raspravi dao je zamjenik gradonačelnika Nino Vela.

Cilj okruglog stola bio je otvoriti aktualnu temu zagušenja prometnica i stanja na hrvatskim prometnicama, osobito u turističkim gradovima u špici sezone, te pokušati dati odgovore i smjer kojim bi se ovaj problem počeo sustavno rješavati. Kako je naglasio sam ministar Butković, u Splitu je ovaj problem posebno naglašen obzirom da se upravo ovdje dešava glavnina turističkog prometa i turističkih noćenja. Rješenja prilazu Splitu, kao i na samim žarišnim  prometnicama koje vode prema luci izložena su na sjednici Vlade koja je nedavno održana u Splitu i kojoj je ova tema bila jedna od prioritetnih. Ovom prilikom  ministar je istaknuo kako je osobito su slučaju spoja sa zračnom lukom vrlo izvjesna mogućnost povlačenja EU sredstava, te da se na ovom kao i svim drugim strateškim projektima intenzivno i aktivno surađuje s Gradom Splitom. Isto je potvrdio i zamjenik gradonačelnika Vela koji je najavio regulaciju prometa u Zvonimirovoj ulici koja će se pretvoriti u jednosmjernu, kao jednu od aktualnih mjera rasterećenja prometa prema zagušenoj trajektnoj luci. Ponovio je intenzivan rad na rasterećenju čvora Stobreč i ulaza u grad, te poveznicu sa zračnom lukom, kao projekt koji će kroz 5 godina biti moguće ozbiljno pokrenuti. Odgovarajući na pitanja posjetitelja, zamjenik Vela najavio je postupno rješavanje prometne situacije na izlazu iz grada preko Bračke ulice, te najavio projektiranje raskrižja, signalizaciju, izmještanje prometne policije, te realizaciju do raskrižja Lovrinačke i Vukovarske do kraja godine.  Zatražena je i pomoć Grada oko vježbališta i stajališta za vozila autoškola, pri čemu će Grad, kazao je zamjenik Vela, nastojati pomoći sukladno prijedlozima koji se očekuju od strane predstavnika autoškola i raspoloživim mogućnostima.

2018_07_11_HGK - 02.jpgZnačajan dio rasprave bio je posvećen liberalizaciji taksi tržišta pri čemu su se svi složili da je novi zakon pozitivan pomak te da će se njegovi puni učinci tek osjetiti. Ista pravila za sve i samoregulacija tržišta trebali bi dati pozitivan doprinos rasterećenju prometnica, a kao dodatne prednosti istaknula se mogućnost zaposlenja mladih ljudi te korištenje taksija kod mlađe populacije u noćnim satima koja se sigurnije i brže može prevesti do svojih domova.

Otvoreno je i pitanje biciklističkih staza kao mogućnost rasterećenja prometa, pri čemu je zamjenik Vela istaknuo da Grad u sve nove prometnice koje konstruira ugrađuje i dionice biciklističkih staza, dakako, sukladno mogućnostima koje diktiraju ograničenja skučenog prostora i brdskog terena. Dodao je da je biciklizam rješenje ne samo za rasterećenje prometa već i za produljenje turističke sezone. Direktor tvrtke Split parkinga, Marko Bartulić, smatra kako će osnaživanje javnog prijevoza, izgradnja parkirališta i nova tehnologija dodatno pomoći u smanjenju gužvi u gradu, pri čemu je naglasio kako sami građani traže red i predlažu simboličnu naknadu koja bi im osigurala mjesto za parking. Kao pozitivan primjer naveo je Biankinijevu ulicu gdje su gužve eliminirane.

2018_07_11_HGK - 03.jpgZaključak svih dionika je da gužve u sezoni nisu negativna pojava jer znače da smo turistički atraktivna zemlja a turizam je glavni generator prihoda i pokretač gospodarstva. Ono za što primarno moramo brinuti je domicilno stanovništvo kojem se mora osigurati normalan život, čulo se na konferenciji. Uz niz konkretnih primjera i sugestija u smjeru rasterećenja prometa moglo se čuti i nekoliko zanimljivih prijedloga poput omogućavanja rada od kuće, subvencioniranja korištenja bicikla, korištenja taksija i stimuliranja svih alternativnih vidova prijevoza koji će utjecati na smanjenje broja vozila po domaćinstvu.