Predstavljeni splitski rezultati istraživanja “Pozitivan razvoj adolescenata u Hrvatskoj”

U Sveučilišnoj knjižnici splitskog Kampusa danas su predstavljeni rezultati istraživanja provedenog u Splitu u sklopu projekta “Pozitivan razvoj adolescenata u Hrvatskoj”. Riječ je istraživanju koje  je Laboratorij za prevencijska istraživanja Odsjeka za poremećaje u ponašanju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu proveo u srednjim školama  u Zagrebu, Splitu, Osijeku, Varaždinu i Puli na uzorku od 10.318 učenika, od kojih 1263 iz 18 splitskih srednjih škola. Skup je moderirao dr.sc. Toni Maglica sa splitskog Filozofskog fakulteta kao  koordinator istraživanja provedenih u Splitu, a okupljene stručnjake iz sustava socijalne skrbi, odgoja i obrazovanja uvodno su pozdravile   zamjenica gradonačelnika Jelena Hrgović Tomaš i dekanica Filozofskog fakulteta u Splitu prof.dr.sc. Glorija Vickov.

Istraživanje se, prema riječima dekanice zagrebačkog Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta doc.dr.sc. Mirande Novak, bavilo razvojem adolescenata i procjenom njihovih potreba i snaga kao podloge za planiranje preventivnih aktivnosti i ulaganja. Analizirani su zaštitni čimbenici, školsko okruženje, podrška obitelji, prijatelja i drugih odraslih osoba te rizični čimbenici, kao što su markiranje iz škole, rizično seksualno ponašanje, vršnjačko nasilje i nasilje u partnerskim vezama, igre na sreću, korištenje sredstava ovisnosti, navike korištenja interneta te mentalno zdravlje adolescenata.

Voditeljica istraživanja dr. sc. Miranda Novak sa  Odsjeka za poremećaje u ponašanju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu predstavila je dobivene rezultate za Split i usporedila ih s rezultatima u drugim dijelovima Hrvatske te zaključila da rezultati ukazuju na gotovo identične teškoće i potrebe adolescenata u cijeloj državi. Istraživanje je iznjedrilo i zaključke i preporuke za školsko okruženje i lokalnu zajednicu koje su utemeljene na dobivenim spoznajama o mladima.

Nakon predstavljanja rezultata održan je okrugli stol na kojem su stručnjaci iz nekoliko sustava komentirali rezultate iz perspektive svog stručnog djelovanja i uloge.