Prijem uoči otkrivanja spomenika Tonču Petrasovu Maroviću na Sustipanu

„Danas se grad odužuje najvećem hrvatskom pjesniku 20. stoljeća koji je ponikao iz Splita i otkupljuje grije počašću zaboravljenim i prezrenim pokopanim na starome splitskome groblju Sustipan.“,  kazao je gradonačelnik Andro Krstulović Opara na prijemu  koji je danas  u Gradskoj upravi organiziran za Vericu i Mirjanu Marović uoči otkrivanja spomenika velikom hrvatskom pjesniku i književniku Tonču Petrasovu Maroviću na splitskom poluotoku Sustipan.

Uz gradonačelnika i predsjednika Gradskog vijeća Igora Stanišića prijemu su nazočili članovi Povjerenstva za natječaj za izradu spomenika Joško Belamarić, Kuzma Kovačić,  Edo Šegvić, Petar Bilobrk i Damir Grubšić te autor Loren Živković Kuljiš i koordinator projekta Dražen Pejković. 
Prema riječima gradonačelnika Krstulović Opare, Gradsko vijeće je 2007. godine prihvatilo inicijativu o podizanju dvadeset spomenika u Splitu, a ovo je prvi sa te liste predloženih. 
 „Mi danas imamo jedno dvojstvo u ovoj gesti koja nadam se da će u budućim naraštajima biti protumačena kao otkupljenje. Tonči nam je pomogao u tome, on je 1957. godine kad nije bilo lako u doba režima prkosio i viknuo.“,  poručio je i kad tome pridodamo, kako je kazao,  ingenioznost stihova koje nam je Tonči prenio i koje je Loren Kuljiš Živković na najljepši mogući način aplicirao na zid toga groblja onda govorimo o sveukupnosti umjetnosti. 
 „Čitajući njegova djela vrlo brzo sam došao do zaključka  da se radi o iznimnom pjesniku i da će bilo kakva moja osobna interpretacija ostati u granici pojedinačne interpretacije.“, kazao je autor  akademski kipar Loren Živković Kuljiš napominjući da je odabrao sustipanski zid zbog direktne komunikacije sa Sustipanom i zbog vidljivosti stihova Tonča Petrasova Marovića. 
„Moj otac je klasik hrvatske književnosti, svoju antologijsku poemu Sonatu za staro groblje na Sustipanu napisao je u rujnu 1957. godine kad je imao nepune 23 godine. Bio je tako mlad, a tako hrabar, smion, mudar, pošten, plemenit i dobar čovjek. Živio je život poput Joba, on je sam nazvao svoju posljednju knjigu pjesama Job u bolnici, ali i u toj patnji slavio je život, imao je Jobovsku snagu. Samo ljudi veliki duhom mogu i u patnji slaviti život.“,  rekla je Mirjana Marović kćerka pok. pjesnika T. P. Marovića i tom prigodom zahvalila svima koji s pomogli da se ovaj spomenik postavi. 
Svečano otkrivanje spomenika velikom hrvatskom pjesniku i književniku Tonču Petrasovu Maroviću u sklopu kojega je i audio-video instalacija Sustipan nastala u produkciji Muzeja grada Splita, nastavlja se  izvedbom velebne misu za mrtve, “Requiem” Wolfganga Amadeusa Mozarta. Uz Zbor i Orkestar HNK Split pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića kao solisti nastupaju sopranistica Antonija Teskera, mezzosopranistica Terezija Kusanović, tenor Bože Jurić Pešić i bas Ivica Čikeš.