Proračun težak 1,1 milijardu kuna odraz je grada koji se budi

Proračun težak 1,1 milijardu kuna odraz je grada koji se budi

Danas su splitski gradski vijećnici (20) izglasali gradski proračun za 2019. godinu u iznosu od 1,1 milijardu kuna, a što je za 130 milijuna više od ovogodišnjeg budžeta grada. Novi proračun, uz projekcije za 2020. i 2021., gradonačelnik Andro Krstulović Opara nazvao je „odrazom grada koji se konačno budi“. Proračun je, ocijenio je prvi čovjek Grada Splita, uravnotežen, socijalno osjetljiv, realan, strateški orijentiran i razvojan.

2018_12_19_GV - A.jpg „Zagrizli smo jako. Ako treba - prigrist ćemo, zubi će pucati, ali nećemo stati! Ovaj dokument je jedina prigoda da uhvatimo vlak koji juri pored nas. Moramo brzo nadoknaditi prilike koje su propuštene u proteklih deset godina“, poručio je gradonačelnik Krstulović Opara.
Na početku današnje sjednice, vijećnik Ante Zoričić (Popravi Grad) objavio je da napušta vladajuću koaliciju te da svoje djelovanje nastavlja kao nezavisni vijećnik. U bloku vijećničkih pitanja Zoričić je postavio pitanje sanacije zemljanog pokosa uvale Firule gdje, kako je naglasio, građanima prijete odroni zemlje i stijena. Gradonačelnik je odgovorio kako je u novom proračunu predviđeno 300 tisuća kuna za sanaciju opasne kosine. Nenad Uvodić (Pametno) postavio je upit vezan uz moguću elektrifikaciju pruge budućeg splitskog metroa. Zamjenik gradonačelnika Nino Vela odgovorio je kako je elektrifikacija moguća, ali je prema mišljenju stručnjaka HŽ-a takav zahvat vrlo zahtjevan, jer, među ostalim, traži izgradnju nove trafostanice. Prioritet je, kazao je Vela, obnova 5 željezničkih stanica te proboj spoja između podzemne stanice i Trga Hrvatske bratske zajednice u 2020. godini. Jedno od pitanja odnosilo se na primjenu Uredbe 1370 Europskog parlamenta i Vijeća prema kojoj gradovi i općine koje koriste usluge „Prometa“ moraju potpisati nove ugovore da bi mogli nastaviti obavljati prijevoz putnika na dosadašnjim linijama. Zamjenik Vela je odgovorio da je ugovor trenutačno potpisao samo Grad Split, a do kraja godine ostaje za vidjeti hoće li isto napraviti ostali gradovi i općine.  Joška Markića (SDP) zanimalo je koliko na području grada ima zgrada bez dizala, a koja bi bila prihvatljiva za EU sufinanciranje. Predviđeno je milijun kuna za subvenciju onim stanarima koji se odluče na ugradnju dizala, pojasnila je zamjenica gradonačelnika Jelena Hrgović Tomaš dodavši da natječaj za EU fondove još nije otvoren. Božo Zadro (HDZ) pitao je što se konkretno događa oko prometne infrastrukture na području grada. Zamjenik Vela se referirao da očekuje aktiviranje rampe spoja ZNG-a i Poljičke ceste, te početak radova kreće u svibnju sljedeće godine. Obilaznica Mravince-TTTS je u projektiranju, za čvor Stobreč kao istočni ulaz u Split priprema se projekt raskrižja, a na području Širine u Solinu napravljen je nadvožnjak. Također, podvukao je Vela, planiraju se zahvati na ulazu u gradsku luku, a što će, uz izmještanje kolodvora, pomoći boljoj protočnosti prometa.