Splitske službe snijeg ne bi smio iznenaditi
Mjere zaštite i spašavanja u nepovoljnim vremenskim uvjetima 2014./2015. godine bile su teme radnog sastanka što su ga gradske službe održale s predstavnicima operativnih snaga zaštite i spašavanja, komunalnih poduzeća i ustanova, ...
... cestara te predstavnika DHMZ-a, Elektrodalmacije i Područnog ureda DUZS-a. Utvrđeno je da se sve službe spremaju da odgovor na vremenske nepogode bude što je moguće brži i bolji.
Kako se ne bi ponovili događaji iz veljače 2012.godine, djelatnici Odsjeka za komunalno gospodarstvo i redarstvo, Odsjeka za zaštitu i spašavanje, JVP, Vatrogasne zajednice, Crvenog križa, HGSS-a, PU SD, Prometa, Čistoće, Vodovoda i kanalizacije, Parkova i nasada, JU Park šume Marjan, Županijskih cesta, Hrvatskih cesta, Pointa, DHMZ-a, Elektrodalmacije i DUZS-a su ponovo analizirali na temelju tada stečenog iskustva izrađen plan održavanja prometnica i pješačkih zona u zimskim uvjetima kao i plan održavanja nogostupa i uz brze gradske prometnice i bolnice.
Planom su komunalna poduzeća i ustanove Grada Splita, te pojedine braniteljske udruge (kao dio sustava civilne zaštite Grada Splita) dobili točno određena zaduženja čišćenja nogostupa od snijega. Prometnice su podijeljene u tri kategorije prioriteta. Cestar, kao poduzeće s ugovorom za održavanje prometnica, raspolaže s pet ralica, JVP ima još jednu, i to se smatra objektivno dovoljnim za grad Split. Za uklanjanje snijega iz centra grada, iz pješačke zone, obvezu ima poduzeće Point koje je danas opremljeno za brzu reakciju u navedenim situacijama.Istaknuto je, također, da se bez aktivnog uključenja građana i vlasnika/korisnika poslovnih prostora, a sve u skladu s Odlukom o komunalnom redu,stanje u gradu ipak ne može normalizirati. Čišćenje nogostupa u širini objekta (parcele) od strane građana i korisnika poslovnih prostora je preduvjet da grad i pod snijegom nastavi funkcionirati.