06. srpnja 2023.

Podržana Odluka o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora

Kako bi se osigurao jedinstveni normativni okvir za sve zakupne odnose u poslovnim prostorima te kako bi utvrdili jasni i transparentni kriteriji za provedbu postupka javnog natječaja i pružio adekvatan odgovor na zahtjeve tržišta i istovremeno osigurao stabilan i redovan prihod Proračuna Grada Splita, na Gradsko vijeće upućena je Odluka o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora.

Gradski vijećnici podržali su donošenje ove Odluke za koju je Upravni odjel za gradsku imovinu prethodno izvršilo analizu tržišnih zakupnina sukladno podacima unesenim u informacijski sustav tržišta nekretnina – eNekretnine te je utvrdio da je potrebno uravnotežiti početne iznose zakupnine za gradske poslovne prostore s tržišnim, a uzimajući u obzir specifičnosti određenih djelatnosti i razvojni cilj koji Grad Split želi postići. Važno je istaknuti kako su predloženi početni iznosi zakupnine manji od iznosa zakupnina na tržištu. Naime, godinama se stvarala nelojalna konkurencija među poduzetnicima u istom segmentu poslovanja, na način da jedni zakup plaćaju privatnim vlasnicima po tržišnim cijenama, a drugi zakup plaćaju Gradu Splitu po znatno nižim cijenama od tržišnih, zbog čega se nije ekonomično i racionalno upravljalo gradskom imovinom.

Grad Split će u predstojećem razdoblju donijeti i akte kojima će regulirati uvjete, kriterije, mjerila i postupke za dodjelu gradskih prostora na korištenje udrugama, umjetničkim organizacijama, odnosno ostalim organizacijama civilnog društva te samostalnim umjetnicima, a s obzirom na specifičnost njihovog djelovanja. Do sada nisu bili doneseni takvi akti.

Povratak